Skriv din fråga här...
Söktips

Du kan använda ett eller flera ord när du söker efter ett svar. Eller ställa en hel fråga. Vi låter sedan systemet söka upp det svaret som det tror lämpar sig bäst för din fråga.

Så långt det är möjligt, försök ställa så enkla och tydliga frågor som möjligt. T ex blir det svårare för systemet att hitta ett svar om du ställer flera frågor i samma mening.

Om du inte tycker att du får ett tillräckligt bra svar på din fråga, använda då formuläret under ”Kontakta oss” så kommer vår kundservice att svara dig istället. Hoppas du får svar på din fråga!

VÄLKOMMEN! HÄR FINNS SVAREN PÅ VANLIGA FRÅGOR!

Allmänt

Startsidan

Ticketmaster säljer biljetten för den ansvariga arenans/arrangörens räkning och är själv endast ombud. Alla frågor om eller anspråk p g a evenemangen och dess genomförande skall riktas till arenan/arrangören.

För att kontakta oss gällande reklamationer som ska hanteras av Ticketmaster ber vi dig maila till kundkontakt@ticketmaster.se.

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

För att få din recension eller kommentar publicerad, se till att:

- Fokusera på artisten/evenemanget
- Undvik att skriva kundtjänstsärenden, kontakta oss här om du behöver hjälp eller har ytterligare frågor
- Låt bli att nämna konkurrenter, priser eller annat som inte har med evenemangets kvalitet att göra
- Inkludera inte information som är personligt identifierbar, såsom fullständiga namn, telefonnummer eller liknande.

Konsumentvillkor för recensioner och kommentarer - klicka här.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Här kommer tips för att ditt biljettköp ska gå så fort och smidigt som möjligt:

• Förbered dig genom att skapa ett konto på Ticketmaster.se och logga in i god tid innan släppet.
• Sitter du inte framför en dator funkar det lika bra med mobil/platta eller med vår app för iPhone.
• Före biljettsläppet kl 09:00 kan du hamna på en kösida. Från kösidan hamnar du per automatik i den riktiga turordningen med start exakt kl 09.00, eller tid när biljetterna släpps, där alla har samma förutsättningar. Det finns alltså ingen fördel att vara tidig in på kösidan.
• Hamnar du inne på eventsidan innan biljetterna släppts behöver du göra en ny sökning för att från kl 09.00 hamna i turordningen för biljettköp.
• Kommer du till en sida där försäljningen är avslutad eller en felsida kan du kommit via ett tidigare presale. Töm då cacheminnet, prova en annan browser eller skifta mellan mobil/dator/app.
• Observera att du kan förlora din plats i kön om du:
- Uppdaterar sidan (refresh/F5).
- Öppnar flera flikar eller fönster i webbläsaren eller öppnar andra webbläsare samtidigt.
• Många banker kräver bankdosa för kortchip vid betalning. Se till att du har bankdosa och kort redo för smidigast köp. Tiden i köpflödet är begränsad till 10 minuter.
• Det är ett stort tryck vid stora biljettsläpp och biljetterna kan sälja slut mycket snabbt. Så trots att du stått i kö länge så garanteras du inte biljetter!
Alltså:
1. Logga in på ticketmaster.se och sök upp eventet
2. Från kl 09:00 är du placerad i kö – härifrån är det bara att vänta på din tur
3. När du kommer in på eventsidan – sök och välj de biljetter du vill ha
4. Följ instruktionerna i köpflödet
5. Betala och du kommer till en bekräftelsesida
6. Invänta biljetterna på mail eller ladda hem från "Mitt konto" och börja längta efter konserten!
• Till sist; lycka till och ha tålamod – det är många fans som vill ha biljetter!

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

I Sverige är det inte förbjudet att köpa eller sälja biljetter i andra hand men det innebär ofta fler risker då det inte finns någon garanti att biljetterna är äkta. Det kan även vara garantier som uteblir, exempelvis vid inställt evenemang finns risk att man inte får tillbaka pengarna.

För att andrahandsmarknaden ska bli säkrare har Ticketmaster ett eget bolag, Seatwave, där fans kan sälja biljetter till andra fans. Klicka här för att läsa mer.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Leta upp en artist, ett lag eller en show du vill recensera här på ticketmaster.se, scrolla ned till kundrecensioner och klicka på "Skriv en recension"-knappen. Läs mer genom att klicka här.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Biljettbokningen: 0771-70 70 70

Öppettider:

Måndag-fredag: kl 09.00-17.00

Lördag-söndag: stängt

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Vill du inte längre ha våra Nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig under Mitt konto.

Gå in på länken "Nyhetsbrev" och bocka sedan ur rutan "Nyhetsbrev". Kom ihåg att bekräfta din ändring. 

Observera att det kan ta 24-48 timmar för avregistreringen att gå igenom.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Kamera, ljud- och bildinspelningsutrustning får inte medföras till arenan. Selfie-pinne är inte heller tillåtet. 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Vårt presentkort har en begränsad giltighetstid på 1 år från köptillfället efter detta datum har det mist sitt värde.

Vi förlänger inte giltighetstiden och presentkortet kan inte heller helt eller delvis lösas in mot kontanter. Evenemanget man köper till kan dock ligga längre fram i tiden.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Seatwave erbjuder en säker marknadsplats där fans kan sälja evenemangsbiljetter till andra fans. Vid en försäljning garanterar Seatwave att köparen får sin biljett och att säljaren får sina pengar.
Klicka här för att läsa mer.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Om du inte kan klicka på ”godkänn köp” kontrollera följande:

1. Att du har valt ett betalningssätt

2. Att du har godkänt Ticketmasters allmänna villkor

Om det står och snurrar och du inte kommer vidare när du har klickat på ”godkänn köp” gör följande:

1. Öppna en ny flik och gå in på ”mitt konto” och klicka på ”ändra profil”, skriv in telefonnumret på nytt utan streck eller mellanslag och klicka på spara.

2. Stäng ner fliken och gå in på den fliken där bokningen ligger och fullfölj bokning genom att klicka på ”godkänn köp”

 

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Kontrollera följande:

 

1. Att du gått in via rätt hemsida?

2. Att du klickat på rätt länk?

3. Att du valt rätt antal biljetter?

4. Att du har rätt lösenord och stavat det rätt?

5. Om du har testat flera gånger och lösenordet inte fungerar? Avvakta 15 minuter och försök igen.

6. Rensa cookies och klicka på länken igen. 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Betalning via Klarna
I samarbete med Klarna erbjuder vi dig att betala med faktura eller genom delbetalning.
Fakturan skickas ut via mail i samband ditt köp och har en förfallotid på 14 dagar, medan en avbetalning görs i egen takt.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

Hämta ut förbetalda biljetter
Du måste uppge bokningsnummer samt den pinkod som erhålls vid bokningstillfället när biljetterna hämtas ut. Legitimation kan krävas vid uthämtning, Förbetalda biljetter kan hämtas fram till evenemangsdagen.

Boka eller betala direkt
Arenan/arrangören bestämmer vilka betalnings- och leveranssätt som gäller på deras evenemang. Du får information om detta vid bokningen.

Ångerrätt
Köpt biljett kan inte återlösas eller bytas mot annan biljett. Att välja Klarna som betalningsalternativ är att likställa med kort- eller bankbetalning och att betalning skett, även om fakturan skall betalas först vid ett senare tillfälle av kund. Distansavtalslagen om ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är kunden därför bunden av sitt köp.

Boka från andra länder
Klarna erbjuds inte vid köp som görs från utlandet. Om du inte kan boka till ett evenemang kontakta arenan eller vårt Contact Center +46 77 170 70 70

Betalning med Klarna
Vid betalningstillfället skall personnummer anges för validering. Var noga med att verifiera din adress då denna kontrolleras vid köptillfället. Vid felaktiga adressuppgifter förbehåller sig Ticnet rätten att makulera genomförd bokning och köp.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Var kan jag köpa Ticketmasters presentkort?

Ticketmasters presentkort kan köpas via ticketmaster.se, ICA, Pressbyrån, 7 Eleven, Hemköp, Direkten m.fl. Det kan INTE köpas hos Biljettombud.

 

Hur betalar jag med mitt presentkort?

För att betala med ditt presentkort anger du kortnumret och säkerhetskoden på presentkortet i betalningsflödet. Det går bra att delbetala med presentkortet. Du kan använda upp till fyra presentkort under förutsättning att det täcker hela biljettsumman. Annars använder du fyra presentkort och betalar resterande summa med ett betalkort.

Om det blir ett restbelopp kvar på presentkortet så gäller fortfarande samma giltighetsdatum.

 

När får jag mitt e-presentkort?

Ditt e-presentkort skickas inom 2 timmar till den angivna e-postadressen. Titta efter i din skräppost så det inte har hamnat där innan du felanmäler.

 

Hur får jag ett kvitto på mitt köp av Ticketmaster presentkort?

Kvitto för presentkort köpta på ticketmaster.se fås om du mailar ditt ordernummer till presentkort@ticketmaster.se och ber om kvitto. Kvitto för presentkort köpta i butik fås i butiken i samband med köpet.

 

Behöver jag aktivera presentkortet?

Presentkortet är aktiverat när du får det till dig.

 

Hur kontrollerar jag saldot på presentkortet?

Du kan kontrollera saldot på ditt presentkort online eller genom att ringa Ticketmasters contact center. Du måste ha ditt presentkortsnummer tillgängligt.

 

Vad händer om jag tappar eller presentkortet blir stulet?

Förlorat eller förstört presentkort ersätts ej.

 

Har presentkortet någon giltighetstid?

Ticketmasters presentkort är giltigt 1 år från inköpsdatum.

 

Är det något maxbelopp per kortköp?

Maxbelopp 2000kr per presentkort och 20.000kr per köptillfälle på ticketmaster.se.

 

Köpa presentkort som företag?

Om du som företag vill köpa presentkort till ett totalt värde över 5.000kr, läs här Företagsförsäljning

 

Övriga presentkortsfrågor

Ticketmasters presentkort kan inte lösas in mot kontanter.
Ticketmasters presentkort kan på ticketmaster.se köpas i valfri valör 50- 2000 kr. I butik finns valörerna 200kr, 500kr och 750kr.
Du kan inte använda samma konto du har på ticketmaster.se utan du skapar ett nytt konto vid köp av presentkort.
 

Köpvillkor

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Mobilanpassad eBiljett
1. Välj eBiljett som leveranssätt när du bokar dina biljetter. 

2. Vi skickar biljetten till din e-post som en PDF ifall du ändå skulle vilja skriva ut den.

3. Gå in på Mitt Konto med din mobiltelefon, öppna biljetten och spara den sedan på din telefon.

4. Lättaste sättet att hitta din biljett senare är att spara ner den i appen iBooks eller Adobe Acrobat. Du kan också ta en skärmdump av biljetten och spara i dina bilder på telefonen.

5. Ta med och visa upp din biljett på evenemanget.
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Hur får jag mina biljetter?
När du köper en biljett från oss kan du välja hur du vill få biljetten. Som en eBiljett till mail eller mobilen, hem i brevlådan eller hämta själv hos ett biljettombud. Leveranssätten kan skilja sig mellan olika evenemang, därför kan det ibland finnas evenemang som inte erbjuder alla leveranssätt.  Läs mer om de olika alternativen nedan: 


eBILJETT
Vårt snabbaste och populäraste leveranssätt. Biljetten skickas via e-post som du skriver ut när det passar dig eller som du kan spara i din mobiltelefon!

Biljetten sparas under Mitt Konto samt skickas till din e-post som en PDF. 

Utskrivningsbar eBiljett
1. Välj eBiljett som leveranssätt när du bokar dina biljetter.
2. Vi skickar biljetten till din e-post som en PDF och du kan skriva ut den när det passar dig bäst. 
3. För att kunna öppna och skriva ut din biljett behöver du Acrobat Reader. Den senaste versionen kan du ladda hem här:
4. Biljetten sparas dessutom under Mitt Konto vilket gör att du alltid har åtkomst till den även om du inte har din e-post tillgänglig.
5. Skriv ut din eBiljett och ta med den till evenemanget.

Mobilanpassad eBiljett
1. Välj eBiljett som leveranssätt när du bokar dina biljetter. 
2. Vi skickar biljetten till din e-post som en PDF ifall du ändå skulle vilja skriva ut den.
3. Gå in på Mitt Konto med din mobiltelefon, öppna biljetten och spara den sedan på din telefon.
4. Lättaste sättet att hitta din biljett senare är att spara ner den i appen iBooks eller Adobe Acrobat. Du kan också ta en skärmdump av biljetten och spara i dina bilder på telefonen.
5. Ta med och visa upp din biljett på evenemanget.

BREV
Vill du ha kvar känslan av att hålla i en ”gammal” vanlig biljett så kan du med fördel välja vårt alternativ brev, biljetterna kommer hem till dig i brevlådan inom 20 arbetsdagar. Har du ont om tid så välj hellre eBiljett som du skriver ut eller har i mobilen för att vara på den säkra sidan.

COLLECTOR TICKET
Den perfekta souvenirbiljetten för dig som vill spara ett minne från ett oförglömligt evenemang.
Collector Ticket skickas hem till dig i brevlådan efter drygt 30 dagar. Biljetten är i plast med ett exklusivt tryck på framsidan föreställande en av de officiella bilderna för konserten/evenemanget, inkl. ett band att hänga kortet i. 
En riktig souvenirbiljett till de största fansen!


PLATINUMBILJETT
Till några av våra mest populära evenemang erbjuder vi dig Ticketmaster Platinum. Det är ett biljettalternativ för dig som vill försäkra dig om att få de bästa tillgängliga biljetterna till ett live-evenemang direkt från arrangören. 

Ticketmaster Platinum är dynamiskt prissatt vilket betyder att biljettpriset är marknadsbaserat och justeras beroende på efterfrågan. Målet är att ge dig och andra fans en rättvis och säker tillgång till de bästa biljetterna, samtidigt som artist och arrangör kan prissätta biljetterna efter deras verkliga värde. 

Ticketmaster Platinumbiljetter är begränsat i antal och du kan endast köpa dem på ticketmaster.se. Biljetterna levereras enkelt och bekvämt till din hemadress eller som digital eBiljett som du kan skriva ut eller använda i din mobiltelefon. 
Observera att biljetter endast kan levereras till adresser inom Sverige. 

Se vilka evenemang vi erbjuder Ticketmaster Platinum på just nu!


PRESENTKONVOLUT
Har du köpt biljetter som du vill ge bort i present? Välj att få dina biljetter levererade i ett presentkonvolut så skickas de direkt hem till dig inom 20 dagar inslagna i ett snyggt paket redo att ges bort. 

Beställ ett presentkonvolut - enkelt och bekvämt! 
1. Välj presentkonvolut som leveranssätt när du bokar dina biljetter. 
2. Biljetterna paketeras i en presentkonvolut av oss och levereras inom 20 arbetsdagar till den adress du angivit under "Mitt konto".
3. Så snart du fått hem biljetterna är de redo att ges bort, inslagna och klara!

SKICKA BILJETTER UTOMLANDS
Biljetter som bokats på ticketmaster.se skickas endast inom Sverige. Bokar du utanför Sverige välj om möjligt leveranssättet eBiljett.

BILJETTOMBUD
Hos våra biljettombud har du möjlighet att hämta samt köpa biljetter. Vi har ca 80 ombud (klicka här). Arrangörerna kan ha olika regler vad gäller uthämtning, så läs noga vad som gäller för ditt evenemang.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Här hittar du svar på eventuella frågor om våra olika betalningssätt, ångerrätt samt hur man hämtar ut förbetalda biljetter. Hittar du ändå inte svar på dina frågor tveka inte att kontakta oss.
Instruktioner om hur du betalar samt leveranssätt finns beskrivet på respektive evenemang vid bokningen.

Kortbetalning
Betala säkert med kontokort. Dina kortuppgifter skickas i krypterad form till en säkerhetsserver. Pengarna dras direkt från ditt kort när du registrerat dina kortuppgifter och fått ett bokningsnummer. Följande kort kan användas:

- Kreditkort eller Bankkort
- VISA och Mastercard
- American Express

Du uppger kortnummer, giltighetstid och CVC/CVV-kod.

- Antalet kortköp på Ticketmaster.se är begränsat till 3 köp per kort under 24 timmar.

- Kortet som används vid köp ska tillsammans med din legitimation och bokningsnummer visas när biljetterna hämtas ut hos våra BiljettOmbud eller i vissa fall arenan.

- Namn på kortet samt legitimation måste överensstämma annars lämnas inte biljetterna ut. Detta för att öka säkerheten vid kortbetalning och minska kortbedrägerier över internet.

-Biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen.

Bankbetalning
Som kund i någon av följande banker och med deras internettjänster kan du betala direkt via din bank:
- SEB
- Swedbank
- Nordea (Solo)
- Handelsbanken

- Vid uthämtning av biljetter som är förbetalda via bank behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

- De förbetalda biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen hos något av våra BiljettOmbud eller i vissa fall arenan.

Klarna- betala med faktura
I samarbete med Klarna erbjuder vi dig att betala med faktura eller genom delbetalning.
Fakturan skickas ut via mail i samband ditt köp. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar, medan en avbetalning görs i egen takt.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se.
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice
Klarna erbjuds inte vid köp som görs från utlandet.

- Vid uthämtning av biljetter som betalas med Klarna behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

Presentkort
Ticketmasters presentkort kan användas som betalning på ticketmaster.se, vårt contact center samt hos våra BiljettOmbud. OBS! Våra e-presentkort kan inte användas hos våra BiljettOmbud.

Presentkortet kan användas till hela köpet eller som delbetalning med bank eller kortbetalning.

Ångerrätt
Köpt biljett kan inte återlösas eller bytas mot annan biljett. Observera att biljett som betalats direkt vid bokningstillfället betraktas som köpt. Distansavtalslagen gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter.


Elektroniska kreditkort
Betalning med elektroniska kort accepteras inte vid uthämtning hos ombud eller arena. Vi är medvetna om att betalning med e-kort är ett säkert betalningssätt men eftersom vi har dessa regler vid uthämtning fungerar inte betalning med e-kort hos oss när biljetterna ska hämtas ut.
Information om detta finns i samband med val av betalningssätt på Ticketmaster.se.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Om du inte kan se biljetterna under Mina biljetter på Mitt konto på ticketmaster.se så har köpet inte fullföljts.

Bankbetalningar kan ibland ta upp till 2 timmar innan de går igenom.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Powered by inbenta