Skriv din fråga här...
Söktips

Du kan använda ett eller flera ord när du söker efter ett svar. Eller ställa en hel fråga. Vi låter sedan systemet söka upp det svaret som det tror lämpar sig bäst för din fråga.

Så långt det är möjligt, försök ställa så enkla och tydliga frågor som möjligt. T ex blir det svårare för systemet att hitta ett svar om du ställer flera frågor i samma mening.

Om du inte tycker att du får ett tillräckligt bra svar på din fråga, använda då formuläret under ”Kontakta oss” så kommer vår kundservice att svara dig istället. Hoppas du får svar på din fråga!

VÄLKOMMEN! HÄR FINNS SVAREN PÅ VANLIGA FRÅGOR!

Köp av biljetter

Startsidan

Köpa biljetter
För att köpa biljetter måste du ha ett konto hos oss. Att skapa ett konto är enkelt. Det finns två alternativ:

1) På ticketmaster.se startsida går du in på "Skapa konto" och fyller i dina uppgifter.

2) I flödet under själva köpet.

Det är endast möjligt att ha ett konto på din e-postadress. Det är därmed inte möjligt att flera personer t e x inom en familj, registrerar ett konto per namn och använder samma e-postadress.

Glömmer du bort ditt lösenord kan du enkelt skicka efter dessa genom att klicka på Mitt konto och sedan Glömt lösenord. Om du ändå har problem kontakta oss.

Inloggning
Du loggar in med din e-postadress samt lösenord.

Sökning av biljetter
Sökningar av biljetter ska enbart göras i en flik, annars betraktas den nya fliken som senast gjorda sökning. Det är alltid den senaste sökningen som ligger till grund för din bokning. Oavsett i vilken flik ni som kund väljer att slutföra köpet kommer ni erhålla de platser som presenterades i senast genomförda sökning.

Ticketmaster.se är optimerad för att användas i en browser och flik (tabb). Används flera parallella browserfönster alternativt flikar kan funktionaliteten påverkas, då tillfällig eventdata sparas för en förenklad köpprocess.

Din bokning
Din bokning finns sparad under "Mitt Konto". Här kan du se om bokningen gått igenom, om vi erhållit betalning och om biljetterna är skickade. Du får också en bekräftelse skickad till din e-post. Har du fått en PIN-kod vid bokningen finns den sparad på "Mitt Konto" under rubriken "Bokningar", klicka på bokningsnumret för att se all information.

Avboka biljetter
Du kan endast avboka reserverade biljetter, biljetter där du inte valt något betalningssätt. Logga in på "Mitt Konto", klicka på "Bokningar", klicka på bokningsnumret och makulera bokningen. Reserverade bokningar som inte hämtats ut inom angiven tid makuleras automatiskt.

Bokningsstopp
Om du försöker att göra en bokning samma dag som eventet men det inte fungerar kan det vara så att arrangören har lagt ett bokningsstopp på ticketmaster.se. Då gäller endast köp direkt på arenan.

Ångerrätt
Distansavtalslagen gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter vilket innebär att man inte kan ångra sitt köp eller byta mot annan biljett även fast det köps på ticketmaster.se.

Personligt bruk
Biljetter får endast köpas för personligt bruk, inte för kommersiella ändamål. Detta innebär att biljetter inte kan erbjudas i tävlingar eller i samband med erbjudanden för andra produkter eller tjänster, utan skriftligt samtycke från Ticketmaster och / eller arrangören / arenan. Om det finns en begränsning av antalet tillåtna biljetter per köpare, får det inte överskridas.

Inköp som strider med de fastställda villkoren
Ticketmaster har rätt att makulera bokningar/inköp som kunden gör och med omedelbar verkan utesluta kunden från ticketmaster.se om kunden inte lämnar korrekt information om sig själv eller på annat sätt bryter mot eller försöker kringgå de villkor som gäller för biljettköp. Detta gäller bland annat om kunden bokar eller köper fler biljetter än tillåtet.

Automatiserade köpmetoder/BOTS
Om det finns en begränsning av antalet biljetter som är tillåtna per köpare får det inte överskridas. Om vi ​​identifierar överträdelser av dessa gränser, oavsett om det är av en enskild användare eller flera anslutna användare (till exempel med flera kreditkort eller flera medlemmar i ett hushåll) eller via användningen av automatiserade metoder för att köpa biljetter, förbehåller vi oss rätten att makulera köpet. Användning av automatiserade metoder för att köpa biljetter är strikt förbjudet.

Gruppbokning
Kontakta aktuell arena för att se om de erbjuder gruppbokning.

Handikapplatser
Kontakta oss på: 077-170 70 70 så hjälper vi till.

Om du inte kan boka/köpa biljetter

Om du inte kan boka till ett evenemang kontakta arenan eller vårt Contact Center +46 77 170 70 70

Serviceavgifter
Biljettpris   Serviceavgift

<100 kr     10kr

100-199 kr  20 kr

200-299 kr  25 kr

300-399 kr  30 kr

400-499 kr  35 kr

500-599 kr  40 kr

600 kr och > 45 kr

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Serviceavgiften är den avgift som Ticketmaster tar för att du ska kunna boka biljetter via oss och kunna få dem distribuerade via våra distributionskanaler eBiljett, Biljettombud eller brev.

Biljettpris Serviceavgift
>100 kr 10 kr
100-199 kr 20 kr
200-299 kr 25 kr
300-399 kr 30 kr
400-499 kr 35 kr
500-599 kr 40 kr
600 och < 45 kr

Leveransavgift: Brev 25 kr, Brev med presentkonvolut 39 kr.

Klarna - Köp nu, betala senare 25 kr

Vid inställt evenemang får du inte tillbaka service-, leverans-, eller administrativa avgiften eftersom Ticketmaster har utfört tjänsten att förmedla biljetten till dig när biljetten köptes.

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

För att boka biljetter måste du först registrera dig som kund.

Registreringen kan göras i samband med en bokning (du blir då ombedd att fylla i dina kunduppgifter innan bokningen påbörjas) eller direkt genom att klicka på någon av länkarna "Skapa Konto". Dina uppgifter finns sedan registrerade under "Mitt Konto".

Du kan endast registrera ett konto på din e-postadress. Det är därmed inte möjligt att flera personer t e x inom en familj, registrerar ett konto per namn och använder samma e-postadress. Om du får problem vid registrering av kunduppgifter kan det bero på att din e-postadress redan finns registrerad. Skicka då istället efter inloggningsuppgifter så kommer de till din e-post inom kort. När registreringen är slutförd loggar du in med din e-postadress samt lösenord.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Via ticketmaster.se kan privatpersoner välja betalningssätt Klarna och få köpet på faktura.

I samarbete med Klarna erbjuder vi dig att betala med faktura eller genom delbetalning.
Fakturan skickas ut via mail i samband ditt köp. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar, medan en avbetalning görs i egen takt.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna
För information om din betalning kan du kontakta Klarnas kundservice.
Klarna erbjuds inte vid köp som görs från utlandet. 

- Vid uthämtning av biljetter som betalas med Klarna behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

I övrigt kan man inte betala via faktura hos Ticketmaster, varken som företag eller privatperson.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Om bokningen ligger för nära i tiden kan arrangören ibland införa bokningsstopp. Biljetterna kan i så fall bara köpas direkt på arenan.

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Ticketmaster Platinum är ett biljettalternativ för dig som vill försäkra dig om att få de bästa biljetterna till ett evenemang.

Platinumbiljettens pris är dynamiskt vilket innebär att det är anpassat efter tillgång och efterfrågan på ett specifikt live-evenemang. Målet är att försäkra fansen om att få tillgång till de bästa tillgängliga platserna medan artisten och arrangören kan prissätta biljetterna efter deras verkliga värde.

Ticketmaster Platinumbiljetter är begränsat i antal och du kan endast köpa dem på ticketmaster.se. Biljetterna levereras enkelt och bekvämt till din hemadress eller som digital eBiljett som du kan skriva ut eller använda i din mobiltelefon. 
Observera att biljetter endast kan levereras till adresser inom Sverige.

Ticketmaster Platinumbiljetter finns endast tillgängliga på ticketmaster.se men inte till alla evenemang. Du hittar information på varje specifik evenemangssida.

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

 

Sökningar av biljetter ska enbart göras i en flik, annars betraktas den nya fliken som senast gjorda sökning. Det är alltid den senaste sökningen som ligger till grund för din bokning. Oavsett i vilken flik ni som kund väljer att slutföra köpet kommer ni erhålla de platser som presenterades i senast genomförda sökning.

Ticnet.se är optimerad för att användas i en browser och flik (tabb). Används flera parallella browserfönster alternativt flikar kan funktionaliteten påverkas, då tillfällig eventdata sparas för en förenklad köpprocess.

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Betalar man direkt med kort eller internetbank på ticketmaster.se får man en bokningsbekräftelse som bl a innehåller kvitto skickat till sin e-postadress.

Betalar man biljetter hos ett Biljettombud frågar man om kvitto i samband med köpet.

Kvitto för betalda bokningar via ticketmaster.se eller Contact Center kan man få i efterhand via sin e-post av Ticketmasters Contact Center. Kvittot skickas aldrig med vanlig post.

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Rutiner vid biljettsläpp ser ut såhär:

Ansvarig arrangör/arena bestämmer när info ska läggas upp på ticketmaster.se, enklast är att söka på evenemanget eller arenan för att se om det finns något nytt.

Om ett evenemang är på flera orter kan infon komma vid olika tillfällen eftersom det då kan vara flera parter inblandade.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Vid större biljettsläpp väljer oftast arrangören att sätta en maxgräns på hur många biljetter du som kund får köpa.

Om du som kund bokar eller köper fler biljetter än vad som är tillåtet har Ticketmaster rätt att makulera bokningar eller köp. Vid makulering av sådant skäl återbetalas inte erlagd serviceavgift och inte heller eventuella leverans- eller distributionsavgifter. Ticketmaster kan besluta att inte heller för bokningen/ biljettköpet erlagt biljettpris skall återbetalas.

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

-Recaptcha har vi på ticketmaster.se för att det ska vara säkert och stabilt för dig som konsument.
 Det förhindrar att s.k botar bokar upp biljetter, genom att fylla i uppgifterna identifieras och säkerställs att det är en fysisk person bakom datorn
-Det är också ett skydd mot falska kreditkort (botar använder ofta stulna kortnummer för dessa typer av transaktioner)

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

"För tillfället uppbokat" innebär att det just nu inte finns några biljetter lediga.

Återbudsbiljetter kan fortfarande komma in.

Du kan gå in på ticketmaster.se lite då och då för att se om platstillgången har ändrats.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Varför ska jag ha avbeställningsförsäkring via Allianz Global Assistance och vad innebär det?
Om du blir sjuk, skadad eller råkar ut för en oväntad plötslig händelse som gör att du inte kan gå på det bokade evenemanget så får du pengarna för biljetten tillbaka via Ticnets avbeställningsförsäkring. Om du inte har avbeställningsförsäkring så förlorar du hela biljettpriset.

Hur köper jag avbeställningsförsäkring via Allianz Global Assistance?
Du bokar avbeställningsförsäkringen tillsammans med bokning av biljetten på ticketmaster.se. Avbeställningsförsäkringen ska köpas för alla biljetter på bokningen, max 12 stycken.

 

Kan jag ångra avbeställningsförsäkringen?

Om försäkringen inte motsvarar dina förväntningar får du tillbaka premien om du meddelar Allianz Global Assistance Europe inom 14 dagar efter att du fått din e-postbekräftelse. För återbetalning kontaktar du Ticketmaster.

Vad räknas som allvarligt och oväntat?
Det ska vara något som du inte kunnat påverka. Här följer några exempel:
- Om du eller någon nära anhörig blir sjuk
- Om någon i ditt sällskap som också köpt försäkring blir sjuk (max 12 personer)
- Om du är på väg med bil till evenemanget och det visar sig att vägen är avstängd på grund av en bilolycka
- Om något händer i ditt hem t ex inbrott, vattenskada, brand eller liknande
DU MÅSTE KUNNA STYRKA DIN SKADEANMÄLAN MED INTYG FRÅN LÄKARE, POLIS, MYNDIGHETS- ELLER ANNAN OJÄVIG PERSON

Vad är en ojävig person?
Det är en person som du inte har någon nära relation till. Exempel på jävig person är föräldrar, barn, syskon, sambo och vänner.

När får jag tillbaka pengarna för biljetten?
I normala fall får du dina pengar inom en till två veckor.

Får jag tillbaka alla pengar?
Ja, du får tillbaka hela biljettkostnaden inklusive eventuella serviceavgifter minus försäkringspremien. Kom ihåg att du måste kunna styrka med intyg.

Är det någon självrisk?
Försäkringen gäller utan självrisk.

Allianz Global Assistance är en av de största aktörerna på den europeiska marknaden för försäkringar. Ticketmaster har i samarbete med Allianz Global Assistance tagit fram denna avbeställningsförsäkring och Allianz Global Assistance handlägger alla skadeärenden.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Du kan använda upp till 4 presentkort för din bokning. 

Om presentkorten inte täcker hela beloppet kan du välja ett annat betalningssätt för det resterande beloppet. 
 
Om du har fler än 4 presentkort som önskas lösas in i samband med detta köp kontakta oss via presentkort@ticketmaster.se.
Meddela oss ditt bokningsnummer, presentkortsnummer och information om vilken bank du har och vilket bankkontonummer. Vi löser sedan vi in det belopp du har fått betala med pengar och betalar ut det till ditt konto.
 

Kortet kan endast användas för att köpa biljetter till deltagande evenemang eller andra evenemangsrelaterade produkter eller tjänster via Tickemaster i Sverige ("Ticketmaster-produkter").

Kortet kan inte användas för att köpa biljetter till evenemang som äger rum utanför Sverige.

Kortet kan inte användas för att köpa biljetter till evenemang som endast marknadsförs på ticketmaster.se men inte säljs av Ticketmaster.(Du länkas då vidare till annan leverantör).

På plastkort köpta i butik hittar du pinkoden under skraprutan på baksidan.
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Om biljetten är giltig eller inte kan inte kontrolleras förrän på plats på arenan när biljetten ska scannas i entrén.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Presentkortsnumret hittar du på baksidan av ditt plastpresentkort och det innehåller 15 siffror.

Säkerhetskoden skrapar du fram på baksidan av ditt plastkort.
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Säkerhetskoden skrapar du fram på baksidan av ditt plastpresentkort.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Under evenemangsbeskrivning eller övrig evenemangsinformation på respektive evenemang hittar du information om olika rabatter. Klicka på ”läs mer” för att få fram all information om evenemanget.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Ticketmaster Verified Tickets är vår marknadsledande verifieringstjänst av andrahandsbiljetter som möjliggör säker försäljning. Har du biljetter som du inte kommer att använda? Lista dem hos oss! Klicka här för mer information.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

VARFÖR HAR HARRY STYLES INGÅTT PARTNERSKAP MED TICKETMASTER?

Harry bryr sig om sina fans och förstår att det finns fler som vill se turnén än vad det finns biljetter. Han vill att biljetterna ska hamna hos riktiga fans och samarbetar därför med Ticketmaster och säljer biljetter till turnén genom Invitation Fan Presale, som är ett specialförköp för fans. I urvalet används en teknik som gör att fans får tillgång till biljetterna först.

Vänligen notera att registreringen inte automatiskt garanterar att du får en förköpskod eller att du kan köpa biljetter.

 

Då specialförköpet närmar sig vill vi hjälpa dig genom att besvara eventuella frågor.

GUIDE
GENERELLT OCH REGISTRERING

Q: Vad behöver jag göra för att registrera mig till specialförköpet?
Följ länken och skriv in dina uppgifter för att registrera dig: https://harrystyleseurope.ontouraccess.com

Q: Var gäller registreringen för specialförköp?
Harry Styles Live On Tour har specialförköp i europa. För andra regioner kan du läsa mer information på Harry Styles Official Website.

Q: Finns det något annat sätt att köpa biljetter, än specialförköpet?
I europa är specialförköpet det bästa sättet att få biljetter men det kommer finnas fler biljetter till försäljning den 16 juni kl. 09.00, lokal tid. Det kommer även finnas förköp i vissa länder. Läs mer på Harry Stylkes official Website.

Q: När stänger registreringen?
Registreringen stänger söndagen den 11 juni kl. 22.00.

Q: Kan jag registrera mig till europeiska specialförköp från länder utanför Europa?
Ja, du kan registrera dig från länder utanför Europa men enbart till europeiska turnédatum.

Q: Kan jag registrera mig till Harry Styles specialförköp i Europa mer än en gång?
Fans kan endast registrera sig till specialförköp en gång per evenemang i Europa.

Q: Kan jag registrera mig till mer än ett datum för Harry Styles specialförköp i Europa?
Ja, fans kan registrera sig till fler datum men enbart en gång per datum.

Q: Jag registrerade mig mer än en gång, kommer jag att diskvalificeras nu?
Du behöver inte oroa dig, om du använt samma mailadress eller telefonnummer så kommer endast den sista registreringen att sparas i systemet.

Q: Garanteras jag biljett om jag har köpt albumet?
I Europa påverkas inte processen för specialförköp genom att köpa albumet men det kan fungera annorlunda i andra länder.

Q: Kommer jag få ett bekräftelsemail när jag har registrerat mig?
Nej men däremot kommer alla som registrerat sig att få ett mail tisdagen den 13 juni med information om de har fått koder till specialförköpet eller inte.

Q: Innebär registrering att jag får en kod?
Nej, en registrering garanterar inte att du får en kod. De som registrerar sig genomgår en urvalsprocess och utvalda fans får en kod.

Q: Är jag garanterad biljett om jag får en kod?
Om du får en kod har du tillgång till specialförköpet men det är ingen garanti att du får en biljett.

Q: Kan jag få biljetter till fler än ett evenemang om jag har en kod?
Om du får en kod ska den användas till det datum som är angivet i mailet. Koden skickas till dig innan specialförköpet börjar med information om vart koden gäller.

Q: Om jag registrerat mig för fler än ett evenemang, kommer jag få flera koder?
Urvalsprocessen görs en gång per evenemang. Om du registrerat dig för mer än ett evenemang kan du få mer än en kod, i separata mail.

Q: När startar specialförköpet
Specialförköpet för fans med koder startar i Europa onsdagen den 14 juni kl. 09:00.

Q: Hur många biljetter kan jag köpa till ett och samma evenemang?
För att så många fans som möjligt ska kunna köpa biljetter är det, i Europa, en begränsning på 4 biljetter per evenemang. Köper man fler än 4 biljetter kan samtliga biljetter avbokas automatiskt, utan förvarning.

Q: Hur mycket kommer biljetterna kosta?
Vänligen klicka här för datum och prisinformation. Informationen kommer att uppdateras med priser innan specialförköpet startar. Prissättningen kan ändras och avgifter tillkommer.

Q: Var hittar jag information om turnén utanför Europa?
Harry Styles Official Website hittar du en komplett lista över datum för turnén.

Q: När kan jag räkna med att få koden till specialförköpet?
Om du blir utvald kommer koden skickas via mail onsdagen den 14 juni, några timmar före specialförköpet. Mailet kommer innehålla tidsinformation och länk till försäljningssidan, tillsammans med din unika kod.

Q: Förköpet har startat, jag har registrerat mig men fick aldrig någon kod.
Registreringen garanterar inte att du får en kod, eller att du kan köpa biljetter.

Q: Varför fungerade inte min förköpskod?
Du kan ha köpt för många biljetter. Baserad på hög efterfrågan fungerar förköpskoden enbart för köp av max 4 biljetter per evenemang.

Q: Varför har jag fått en kod utan att få köpa biljetter?
Det är stort intresse för turnén och specialförköpet. Bara för att du fått en kod är du inte garanterad biljetter.

Q: Om jag inte registrerat mig för specialförköpet, kan jag ändå köpa biljetter?
Ja, återstående biljetter kommer att säljas på ordinarie biljettsläpp fredagen den 16 juni, kl. 09.00 lokal tid.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Om du inte kommer vidare till betalning kan du prova att logga in på Mitt konto och skriv in ditt telefonnummer på nytt (utan bindestreck) och spara.
 
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Om du inte kan klicka på ”godkänn köp” kontrollera följande:

1. Att du har valt ett betalningssätt

2. Att du har godkänt Ticketmasters allmänna villkor

Om det står och snurrar och du inte kommer vidare när du har klickat på ”godkänn köp” gör följande:

1. Öppna en ny flik och gå in på ”mitt konto” och klicka på ”ändra profil”, skriv in telefonnumret på nytt utan streck eller mellanslag och klicka på spara.

2. Stäng ner fliken och gå in på den fliken där bokningen ligger och fullfölj bokning genom att klicka på ”godkänn köp”

 

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Kontrollera följande:

 

1. Att du gått in via rätt hemsida?

2. Att du klickat på rätt länk?

3. Att du valt rätt antal biljetter?

4. Att du har rätt lösenord och stavat det rätt?

5. Om du har testat flera gånger och lösenordet inte fungerar? Avvakta 15 minuter och försök igen.

6. Rensa cookies och klicka på länken igen. 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Betalning via Klarna
I samarbete med Klarna erbjuder vi dig att betala med faktura eller genom delbetalning.
Fakturan skickas ut via mail i samband ditt köp och har en förfallotid på 14 dagar, medan en avbetalning görs i egen takt.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

Hämta ut förbetalda biljetter
Du måste uppge bokningsnummer samt den pinkod som erhålls vid bokningstillfället när biljetterna hämtas ut. Legitimation kan krävas vid uthämtning, Förbetalda biljetter kan hämtas fram till evenemangsdagen.

Boka eller betala direkt
Arenan/arrangören bestämmer vilka betalnings- och leveranssätt som gäller på deras evenemang. Du får information om detta vid bokningen.

Ångerrätt
Köpt biljett kan inte återlösas eller bytas mot annan biljett. Att välja Klarna som betalningsalternativ är att likställa med kort- eller bankbetalning och att betalning skett, även om fakturan skall betalas först vid ett senare tillfälle av kund. Distansavtalslagen om ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är kunden därför bunden av sitt köp.

Boka från andra länder
Klarna erbjuds inte vid köp som görs från utlandet. Om du inte kan boka till ett evenemang kontakta arenan eller vårt Contact Center +46 77 170 70 70

Betalning med Klarna
Vid betalningstillfället skall personnummer anges för validering. Var noga med att verifiera din adress då denna kontrolleras vid köptillfället. Vid felaktiga adressuppgifter förbehåller sig Ticnet rätten att makulera genomförd bokning och köp.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Collector Ticket

Leveranstid är 60-90 dagar.

Collector tickets för Coldplay köpta innan 19/10 leverades v 46 och v 47. Ingen info i dagsläget om leverans av biljetter köpta efter 19/10.

Collector tickets för Melodifestivalen köpta innan 29/11 levereras v 50 och v 51.

 

Collector Tickets kan endast väljas i samband med köpet, det går inte att lägga till i efterhand.

Det går i efterhand inte att ändra till annat biljettformat.

Vår eBiljett används i allt större utsträckning och ger en snabb, säker och enkel tillgång till evenemanget. Men det är inte lika vanligt att eBiljetten sparas som en souvenir som den klassiska pappersbiljetten. Därför har vi tagit fram en ny biljett, en Collector Ticket. Collector Ticket är den perfekta souvenirbiljetten för dig som vill spara ett minne från ett oförglömligt evenemang.

Collector Ticket är en officiell biljett, den ger dig samma snabba, säkra och enkla tillgång till evenemanget precis på samma sätt som våra vanliga biljetter. Biljetten är i plast med ett exklusivt tryck på framsidan föreställande en av de officiella bilderna för konserten/evenemanget, inkl. ett band att hänga kortet i. En riktig souvenirbiljett till de största fansen!

Så använder du kortet: På framsidan, väl synlig, finns den streckkod som skall uppvisas och skannas vid entrén. På baksidan av kortet hittar du information om evenemanget - titel, datum, arena, platsinformation etc.

Ticketmaster Collector Ticket kommer att erbjudas på speciellt utvalda evenemang. Följ oss på sociala medier för att se om just ditt önskeevenemang har Collector Tickets.

We get you in!

Obs: den slutgiltiga bilden på biljetten kan skilja sig från den bild som visas på ticketmaster.se

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Det är upp till ansvarig arena att bestämma om de vill ha en klickbar arenalayout på sitt evenemang på ticketmaster.se.

Om ansvarig arena valt att ha klickbar arenalayout kan den endast användas och visas på ticketmaster.se via dator, inte via surfplatta eller mobil.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Kontrollera att ditt kort är öppet för internetköp. Det öppnar du via din internetbank.

Kontrollera också att du har tillräckligt med pengar på kortet och att du har skrivit in rätt kortuppgifter.

I annat fall hänvisar vi dig att kontakta din bank.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Betalning via internetbank

Som kund i någon av följande banker och med deras internettjänster kan du betala direkt via din bank: 
- SEB
- Swedbank
- Nordea (Solo)
- Handelsbanken

- Vid uthämtning av biljetter som är förbetalda via bank behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

- De förbetalda biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen hos något av våra Biljettombud eller i vissa fall arenan.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Om du inte kan se biljetterna under Mina biljetter på Mitt konto på ticketmaster.se så har köpet inte fullföljts.

Bankbetalningar kan ibland ta upp till 2 timmar innan de går igenom.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Du måste ha ett konto på ticketmaster.se för att kunna köpa biljetter via vår hemsida.
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Nej, du måste ha ett konto på ticketmaster.se för att kunna köpa biljetter på vår hemsida.
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Det betyder att det inte finns så många platser bredvid varandra. Det kan finnas platser där man sitter en och en.
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Här hittar du svar på eventuella frågor om våra olika betalningssätt, ångerrätt samt hur man hämtar ut förbetalda biljetter. Hittar du ändå inte svar på dina frågor tveka inte att kontakta oss.
Instruktioner om hur du betalar samt leveranssätt finns beskrivet på respektive evenemang vid bokningen.

Kortbetalning
Betala säkert med kontokort. Dina kortuppgifter skickas i krypterad form till en säkerhetsserver. Pengarna dras direkt från ditt kort när du registrerat dina kortuppgifter och fått ett bokningsnummer. Följande kort kan användas:

- Kreditkort eller Bankkort
- VISA och Mastercard
- American Express

Du uppger kortnummer, giltighetstid och CVC/CVV-kod.

- Antalet kortköp på Ticketmaster.se är begränsat till 3 köp per kort under 24 timmar.

- Kortet som används vid köp ska tillsammans med din legitimation och bokningsnummer visas när biljetterna hämtas ut hos våra BiljettOmbud eller i vissa fall arenan.

- Namn på kortet samt legitimation måste överensstämma annars lämnas inte biljetterna ut. Detta för att öka säkerheten vid kortbetalning och minska kortbedrägerier över internet.

-Biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen.

Bankbetalning
Som kund i någon av följande banker och med deras internettjänster kan du betala direkt via din bank:
- SEB
- Swedbank
- Nordea (Solo)
- Handelsbanken

- Vid uthämtning av biljetter som är förbetalda via bank behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

- De förbetalda biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen hos något av våra BiljettOmbud eller i vissa fall arenan.

Klarna- betala med faktura
I samarbete med Klarna erbjuder vi dig att betala med faktura eller genom delbetalning.
Fakturan skickas ut via mail i samband ditt köp. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar, medan en avbetalning görs i egen takt.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se.
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice
Klarna erbjuds inte vid köp som görs från utlandet.

- Vid uthämtning av biljetter som betalas med Klarna behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

Presentkort
Ticketmasters presentkort kan användas som betalning på ticketmaster.se, vårt contact center samt hos våra BiljettOmbud. OBS! Våra e-presentkort kan inte användas hos våra BiljettOmbud.

Presentkortet kan användas till hela köpet eller som delbetalning med bank eller kortbetalning.

Ångerrätt
Köpt biljett kan inte återlösas eller bytas mot annan biljett. Observera att biljett som betalats direkt vid bokningstillfället betraktas som köpt. Distansavtalslagen gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter.


Elektroniska kreditkort
Betalning med elektroniska kort accepteras inte vid uthämtning hos ombud eller arena. Vi är medvetna om att betalning med e-kort är ett säkert betalningssätt men eftersom vi har dessa regler vid uthämtning fungerar inte betalning med e-kort hos oss när biljetterna ska hämtas ut.
Information om detta finns i samband med val av betalningssätt på Ticketmaster.se.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Powered by inbenta