Skriv din fråga här...
Söktips

Du kan använda ett eller flera ord när du söker efter ett svar. Eller ställa en hel fråga. Vi låter sedan systemet söka upp det svaret som det tror lämpar sig bäst för din fråga.

Så långt det är möjligt, försök ställa så enkla och tydliga frågor som möjligt. T ex blir det svårare för systemet att hitta ett svar om du ställer flera frågor i samma mening.

Om du inte tycker att du får ett tillräckligt bra svar på din fråga, använda då formuläret under ”Kontakta oss” så kommer vår kundservice att svara dig istället. Hoppas du får svar på din fråga!

VÄLKOMMEN! HÄR FINNS SVAREN PÅ VANLIGA FRÅGOR!

Köpa biljetter
För att köpa biljetter måste du ha ett konto hos oss. Att skapa ett konto är enkelt. Det finns två alternativ:

1) På ticketmaster.se startsida går du in på "Skapa konto" och fyller i dina uppgifter.

2) I flödet under själva köpet.

Det är endast möjligt att ha ett konto på din e-postadress. Det är därmed inte möjligt att flera personer t e x inom en familj, registrerar ett konto per namn och använder samma e-postadress.

Glömmer du bort ditt lösenord kan du enkelt skicka efter dessa genom att klicka på Mitt konto och sedan Glömt lösenord. Om du ändå har problem kontakta oss.

Inloggning
Du loggar in med din e-postadress samt lösenord. 

Sökning av biljetter
Sökningar av biljetter ska enbart göras i en flik, annars betraktas den nya fliken som senast gjorda sökning. Det är alltid den senaste sökningen som ligger till grund för din bokning. Oavsett i vilken flik ni som kund väljer att slutföra köpet kommer ni erhålla de platser som presenterades i senast genomförda sökning.

Ticketmaster.se är optimerad för att användas i en browser och flik (tabb). Används flera parallella browserfönster alternativt flikar kan funktionaliteten påverkas, då tillfällig eventdata sparas för en förenklad köpprocess.

Din bokning
Din bokning finns sparad under "Mitt Konto". Här kan du se om bokningen gått igenom, om vi erhållit betalning och om biljetterna är skickade. Du får också en bekräftelse skickad till din e-post. Har du fått en PIN-kod vid bokningen finns den sparad på "Mitt Konto" under rubriken "Bokningar", klicka på bokningsnumret för att se all information.

Avboka biljetter
Du kan endast avboka reserverade biljetter, biljetter där du inte valt något betalningssätt. Logga in på "Mitt Konto", klicka på "Bokningar", klicka på bokningsnumret och makulera bokningen. Reserverade bokningar som inte hämtats ut inom angiven tid makuleras automatiskt.

Bokningsstopp
Om du försöker att göra en bokning samma dag som eventet men det inte fungerar kan det vara så att arrangören har lagt ett bokningsstopp på ticketmaster.se. Då gäller endast köp direkt på arenan.

Ångerrätt
Distansavtalslagen gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter vilket innebär att man inte kan ångra sitt köp eller byta mot annan biljett även fast det köps på ticketmaster.se.

Gruppbokning
Kontakta aktuell arena för att se om de erbjuder gruppbokning.

Handikapplatser
Kontakta oss på: 077-170 70 70 så hjälper vi till.

Om du inte kan boka/köpa biljetter

Om du inte kan boka till ett evenemang kontakta arenan eller vårt Contact Center +46 77 170 70 70

Serviceavgifter
Biljettpris   Serviceavgift

<100 kr     10kr

100-199 kr  20 kr

200-299 kr  25 kr

300-399 kr  30 kr

400-499 kr  35 kr

500-599 kr  40 kr

600 kr och > 45 kr

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Powered by inbenta