Skriv din fråga här...
Söktips

Du kan använda ett eller flera ord när du söker efter ett svar. Eller ställa en hel fråga. Vi låter sedan systemet söka upp det svaret som det tror lämpar sig bäst för din fråga.

Så långt det är möjligt, försök ställa så enkla och tydliga frågor som möjligt. T ex blir det svårare för systemet att hitta ett svar om du ställer flera frågor i samma mening.

Om du inte tycker att du får ett tillräckligt bra svar på din fråga, använda då formuläret under ”Kontakta oss” så kommer vår kundservice att svara dig istället. Hoppas du får svar på din fråga!


VÄLKOMMEN! HÄR FINNS SVAREN PÅ VANLIGA FRÅGOR!

Köpa biljetter
För att köpa biljetter måste du ha ett konto hos oss. Att skapa ett konto är enkelt. Det finns två alternativ:

1) På ticketmaster.se startsida går du in på "Skapa konto" och fyller i dina uppgifter.

2) I flödet under själva köpet.

Det är endast möjligt att ha ett konto på din e-postadress. Det är därmed inte möjligt att flera personer t e x inom en familj, registrerar ett konto per namn och använder samma e-postadress.

Glömmer du bort ditt lösenord kan du enkelt efterfråga ett nytt genom att klicka på Mitt konto och sedan Glömt lösenord. Om du ändå har problem kontakta oss.

Inloggning
Du loggar in med din e-postadress och lösenord.

Sökning av biljetter
Sökningar av biljetter ska enbart göras i en flik, annars betraktas den nya fliken som senast gjorda sökning. Det är alltid den senaste sökningen som ligger till grund för din bokning. Oavsett i vilken flik du som kund väljer att slutföra köpet kommer du att erhålla de platser som presenterades i senast genomförda sökning.

Ticketmaster.se är optimerad för att användas i en browser och flik (tabb). Används flera parallella browserfönster eller flikar kan funktionaliteten påverkas, då tillfällig eventdata sparas för en förenklad köpprocess.

Din bokning
Din bokning finns sparad under "Mitt Konto". Här kan du se om bokningen gått igenom, om vi erhållit betalning och om biljetterna är skickade. Du får också en bekräftelse skickad till din e-post. Har du fått en PIN-kod vid bokningen finns den sparad på "Mitt Konto" under rubriken "Bokningar", klicka på bokningsnumret för att se all information.
Det är upp till kunden att kontrollera att bokningen stämmer (rätt evenemang, rätt antal, rätt arena o s v) och att biljetten kommit kunden tillhanda i god tid innan evenemanget startar.

Avboka biljetter
Du kan endast avboka reserverade biljetter, biljetter där du inte valt något betalningssätt. Logga in på "Mitt Konto", klicka på "Bokningar", klicka på bokningsnumret och makulera bokningen. Reserverade bokningar som inte hämtats ut inom angiven tid makuleras automatiskt.

Bokningsstopp
Om du försöker att göra en bokning samma dag som eventet men det inte fungerar kan det vara så att arrangören har lagt ett bokningsstopp på ticketmaster.se. Då gäller endast köp direkt på arenan.

Ångerrätt
Distansavtalslagen gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter vilket innebär att man inte kan ångra sitt köp eller byta mot annan biljett även fast det köps på ticketmaster.se.

Personligt bruk
Biljetter får endast köpas för personligt bruk, inte för kommersiella ändamål. Detta innebär att biljetter inte kan erbjudas i tävlingar eller i samband med erbjudanden för andra produkter eller tjänster, utan skriftligt samtycke från Ticketmaster och / eller arrangören / arenan. Om det finns en begränsning av antalet tillåtna biljetter per köpare, får det inte överskridas.

Köp som strider med de fastställda villkoren
Ticketmaster har rätt att makulera bokningar/inköp som kunden gör och med omedelbar verkan utesluta kunden från ticketmaster.se om kunden inte lämnar korrekt information om sig själv eller på annat sätt bryter mot eller försöker kringgå de villkor som gäller för biljettköp. Detta gäller bland annat om kunden bokar eller köper fler biljetter än tillåtet.

Automatiserade köpmetoder/BOTS
Om det finns en begränsning av antalet biljetter som är tillåtna per köpare får det inte överskridas. Om vi ​​identifierar överträdelser av dessa gränser, oavsett om det är av en enskild användare eller flera anslutna användare (till exempel med flera kreditkort eller flera medlemmar i ett hushåll) eller via användningen av automatiserade metoder för att köpa biljetter, förbehåller vi oss rätten att makulera köpet. Användning av automatiserade metoder för att köpa biljetter är strikt förbjudet.

Gruppbokning
Kontakta aktuell arena för att se om de erbjuder gruppbokning.

Handikapplatser
Kontakta oss på: 077-170 70 70 så hjälper vi till.

Om du inte kan boka/köpa biljetter

Om du inte kan boka till ett evenemang kontakta arenan eller vårt Contact Center +46 77 170 70 70

Sätt att köpa
Du kan köra biljetter på hemsidan, i Ticketmaster-appen eller hos ombud. Det går även att köpa biljetter via telefon, till en kostnad på 15 kronor. 

Serviceavgifter

Biljettpris    Serviceavgift
>100 kr         10 kr
100-199 kr    20 kr
200-299 kr    25 kr
300-399 kr    30 kr
400-499 kr    35 kr
500-599 kr    40 kr
600-699 kr    45 kr
700-799 kr    50 kr
800-899 kr    55 kr
900 kr  <       60 kr

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Powered by inbenta