Skriv din fråga här...
Söktips

Du kan använda ett eller flera ord när du söker efter ett svar. Eller ställa en hel fråga. Vi låter sedan systemet söka upp det svaret som det tror lämpar sig bäst för din fråga.

Så långt det är möjligt, försök ställa så enkla och tydliga frågor som möjligt. T ex blir det svårare för systemet att hitta ett svar om du ställer flera frågor i samma mening.

Om du inte tycker att du får ett tillräckligt bra svar på din fråga, använda då formuläret under ”Kontakta oss” så kommer vår kundservice att svara dig istället. Hoppas du får svar på din fråga!


VÄLKOMMEN! HÄR FINNS SVAREN PÅ VANLIGA FRÅGOR!

Köpta biljetter

Startsidan

Väljer du att betala dina biljetter via din bank eller med Klarna samt hämta ut dem hos ett Biljettombud så kommer du att få en pinkod.

Pinkoden och bokningsnumret ska visas upp när du hämtar ut dina biljetter hos ombudet.

Du hittar pinkoden på "Mitt Konto", klicka dig vidare till bokningar och berörd bokning. Klicka på bokningsnumret. Koden ser du längst upp i vänstra hörnet.

 

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

All viktig information om din bokning hittar du under "Mitt Konto".

Klicka på bokningsnumret för att se informationen som tex pin-koden.

Vi har även skickat en bekräftelse till din e-post. 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Köpt biljett kan inte återlösas, om inte ditt evenemang har ställts in. Om du inte kan gå på evenemanget kan vi eventuellt erbjuda dig att lista dina biljetter på Ticketmasters egna återförsäljningssida -Klicka här för att ta reda på hur.

Observera att biljett som betalats direkt vid bokningstillfället betraktas som köpt. Att välja Klarna som betalningsalternativ är att likställa med kort- eller bankbetalning och att betalning skett, även om fakturan skall betalas först vid ett senare tillfälle av kund. Distansavtalslagens paragraf gällande ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Evenemangsbiljetter som köps via Ticketmaster är inte personliga.

Den som har biljetten i handen har tillträde till arenan.

 

Undantag kan förekomma i de fall arrangören väljer att ha personliga biljetter på heta evenemang. 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Vid inställt arrangemang ansvarar inte Ticketmaster för återköp utan hänvisar till arrangören. Ticketmaster kan dock, om särskilt uppdrag lämnas av arrangören, återköpa biljetten. I de fall återköp sker på uppdrag av arrangören skall återköpet i regel ske inom begränsad tid, dock senast en månad efter det att arrangemanget skulle ägt rum. Serviceavgift och porto betalas inte i något fall.

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Den fyrsiffriga koden är pinkoden.

Pinkoden finns på "Mitt Konto". Klicka på mina betalda bokningar och därefter på berörd bokning. Då visas pinkoden längst upp i vänstra hörnet.

En pinkod skapas av bokningssystemet för varje bokning när du bankbetalar eller har valt Klarna som betalningssätt.

Pinkod och bokningsnummer behövs när du ska hämta ut din förbetalda bokning hos Biljettombud.

 

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Har du valt eBiljett som leveranssätt kan du skriva ut en ny biljett eller spara ner en ny biljett på din telefon. Logga in på Mitt Konto med din mobiltelefon för att hitta den mobilanpassade versionen av biljetten eller med dator för att ladda ner den utskrivningsbara versionen. Observera att eBiljett har ett inbyggt säkerhetssystem som endast medger inträde en gång. 

 
 
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Du är själv ansvarig för att ta reda på om ett evenemang är inställt eller flyttat.

Vid inställda eller flyttade evenemang ansvarar ticketmaster.se inte för återbetalning eller återlösen utan du kontaktar arenan/arrangören direkt. 

Serviceavgifter och porto återbetalas inte vid inställt eller flyttat evenemang.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Seatwave erbjuder en säker marknadsplats där fans kan sälja evenemangsbiljetter till andra fans. Vid en försäljning garanterar Seatwave att köparen får sin biljett och att säljaren får sina pengar.
Klicka här för att läsa mer.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Hur ansöker jag om öppet köp inom 3 dagar efter köpet?
Du ansöker om pengarna tillbaka genom att fylla i detta formulär: https://hjalp.ticketmaster.se/contact-fan-guarantee.

Hur uppgraderar jag eller byter mina biljetter?
Nu byter vi ut dina biljetter om du hittar bättre lediga platser inom samma priskategori eller högre. Det gäller endast byte till samma evenemang/föreställning, till en kostnad på 50 kr per order.
Ring vårt Contact Center på 0771-707070 för att byta eller uppgradera dina biljetter.

Hur får jag tillbaka pengarna om jag inte kan gå på ett evenemang som bytt datum?
Om ett evenemang blir inställt så bokar vi om dig till ett nytt datum. Skulle du ha förhinder på det nya datumet återbetalar vi självklart pengarna för biljettkostnaden.
Ring vårt Contact Center på 0771-707070 för att få pengarna tillbaka.

Vilka undantag gäller för Fan Guarantee?
Samtliga biljetter i ordern betalas tillbaka. Återköp måste ske inom 72 timmar. Endast 1 återköp per månad och 3 återköp under ett år beviljas. Återköp gäller ej vid köp via Klarna, presentkort, årskort, abonnemang, VIP, paketering, Platinumbiljetter, rabatterade biljetter eller liknande. Gäller ej platser som kan reserveras hos arrangörens biljettkassa eller annat ombud. Gäller ej där du slutför ditt köp via mail, s.k Accept email.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Köpt biljett kan inte återlösas eller bytas mot annan biljett, om inte ditt evenemang har ställts in. Om du inte kan gå på evenemanget kan vi eventuellt erbjuda dig att lista dina biljetter på Ticketmasters egna återförsäljningssida -Klicka här för att ta reda på hur.

Observera att biljett som betalats direkt vid bokningstillfället betraktas som köpt. Att välja Klarna som betalningsalternativ är att likställa med kort- eller bankbetalning och att betalning skett, även om fakturan skall betalas först vid ett senare tillfälle av kund. Distansavtalslagens paragraf gällande ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Mobilanpassad eBiljett
1. Välj eBiljett som leveranssätt när du bokar dina biljetter. 

2. Vi skickar biljetten till din e-post som en PDF ifall du ändå skulle vilja skriva ut den.

3. Gå in på Mitt Konto med din mobiltelefon, öppna biljetten och spara den sedan på din telefon.

4. Lättaste sättet att hitta din biljett senare är att spara ner den i appen iBooks eller Adobe Acrobat. Du kan också ta en skärmdump av biljetten och spara i dina bilder på telefonen.

5. Ta med och visa upp din biljett på evenemanget.
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Hur får jag mina biljetter?
När du köper en biljett från oss kan du välja hur du vill få biljetten. Som en eBiljett till mail eller mobilen, hem i brevlådan eller hämta själv hos ett biljettombud. Leveranssätten kan skilja sig mellan olika evenemang, därför kan det ibland finnas evenemang som inte erbjuder alla leveranssätt.  Läs mer om de olika alternativen nedan: 


eBILJETT
Vårt snabbaste och populäraste leveranssätt. Biljetten skickas via e-post som du skriver ut när det passar dig eller som du kan spara i din mobiltelefon!

Biljetten sparas under Mitt Konto samt skickas till din e-post som en PDF. 

Utskrivningsbar eBiljett
1. Välj eBiljett som leveranssätt när du bokar dina biljetter.
2. Vi skickar biljetten till din e-post som en PDF och du kan skriva ut den när det passar dig bäst. 
3. För att kunna öppna och skriva ut din biljett behöver du Acrobat Reader. Den senaste versionen kan du ladda hem här:
4. Biljetten sparas dessutom under Mitt Konto vilket gör att du alltid har åtkomst till den även om du inte har din e-post tillgänglig.
5. Skriv ut din eBiljett och ta med den till evenemanget.

Mobilanpassad eBiljett
1. Välj eBiljett som leveranssätt när du bokar dina biljetter. 
2. Vi skickar biljetten till din e-post som en PDF ifall du ändå skulle vilja skriva ut den.
3. Gå in på Mitt Konto med din mobiltelefon, öppna biljetten och spara den sedan på din telefon.
4. Lättaste sättet att hitta din biljett senare är att spara ner den i appen iBooks eller Adobe Acrobat. Du kan också ta en skärmdump av biljetten och spara i dina bilder på telefonen.
5. Ta med och visa upp din biljett på evenemanget.

BREV
Vill du ha kvar känslan av att hålla i en ”gammal” vanlig biljett så kan du med fördel välja vårt alternativ brev, biljetterna kommer hem till dig i brevlådan inom 20 arbetsdagar. Har du ont om tid så välj hellre eBiljett som du skriver ut eller har i mobilen för att vara på den säkra sidan.

COLLECTOR TICKET
Den perfekta souvenirbiljetten för dig som vill spara ett minne från ett oförglömligt evenemang.
Collector Ticket skickas hem till dig i brevlådan efter drygt 30 dagar. Biljetten är i plast med ett exklusivt tryck på framsidan föreställande en av de officiella bilderna för konserten/evenemanget, inkl. ett band att hänga kortet i. 
En riktig souvenirbiljett till de största fansen!


PLATINUMBILJETT
Till några av våra mest populära evenemang erbjuder vi dig Ticketmaster Platinum. Det är ett biljettalternativ för dig som vill försäkra dig om att få de bästa tillgängliga biljetterna till ett live-evenemang direkt från arrangören. 

Ticketmaster Platinum är dynamiskt prissatt vilket betyder att biljettpriset är marknadsbaserat och justeras beroende på efterfrågan. Målet är att ge dig och andra fans en rättvis och säker tillgång till de bästa biljetterna, samtidigt som artist och arrangör kan prissätta biljetterna efter deras verkliga värde. 

Ticketmaster Platinumbiljetter är begränsat i antal och du kan endast köpa dem på ticketmaster.se. Biljetterna levereras enkelt och bekvämt till din hemadress eller som digital eBiljett som du kan skriva ut eller använda i din mobiltelefon. 
Observera att biljetter endast kan levereras till adresser inom Sverige. 

Se vilka evenemang vi erbjuder Ticketmaster Platinum på just nu!


PRESENTKONVOLUT
Har du köpt biljetter som du vill ge bort i present? Välj att få dina biljetter levererade i ett presentkonvolut så skickas de direkt hem till dig inom 20 dagar inslagna i ett snyggt paket redo att ges bort. 

Beställ ett presentkonvolut - enkelt och bekvämt! 
1. Välj presentkonvolut som leveranssätt när du bokar dina biljetter. 
2. Biljetterna paketeras i en presentkonvolut av oss och levereras inom 20 arbetsdagar till den adress du angivit under "Mitt konto".
3. Så snart du fått hem biljetterna är de redo att ges bort, inslagna och klara!

SKICKA BILJETTER UTOMLANDS
Biljetter som bokats på ticketmaster.se skickas endast inom Sverige. Bokar du utanför Sverige välj om möjligt leveranssättet eBiljett.

BILJETTOMBUD
Hos våra biljettombud har du möjlighet att hämta samt köpa biljetter. Vi har ca 80 ombud (klicka här). Arrangörerna kan ha olika regler vad gäller uthämtning, så läs noga vad som gäller för ditt evenemang.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Här hittar du svar på eventuella frågor om våra olika betalningssätt, ångerrätt samt hur man hämtar ut förbetalda biljetter. Hittar du ändå inte svar på dina frågor tveka inte att kontakta oss.
Instruktioner om hur du betalar samt leveranssätt finns beskrivet på respektive evenemang vid bokningen.

Kortbetalning
Betala säkert med kontokort. Dina kortuppgifter skickas i krypterad form till en säkerhetsserver. Pengarna dras direkt från ditt kort när du registrerat dina kortuppgifter och fått ett bokningsnummer. Följande kort kan användas:

- Kreditkort eller Bankkort
- VISA och Mastercard
- American Express

Du uppger kortnummer, giltighetstid och CVC/CVV-kod.

- Antalet kortköp på Ticketmaster.se är begränsat till 3 köp per kort under 24 timmar.

- Kortet som används vid köp ska tillsammans med din legitimation och bokningsnummer visas när biljetterna hämtas ut hos våra BiljettOmbud eller i vissa fall arenan.

- Namn på kortet samt legitimation måste överensstämma annars lämnas inte biljetterna ut. Detta för att öka säkerheten vid kortbetalning och minska kortbedrägerier över internet.

-Biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen.

Bankbetalning
Som kund i någon av följande banker och med deras internettjänster kan du betala direkt via din bank:
- SEB
- Swedbank
- Nordea (Solo)
- Handelsbanken

- Vid uthämtning av biljetter som är förbetalda via bank behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

- De förbetalda biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen hos något av våra BiljettOmbud eller i vissa fall arenan.

Klarna- betala med faktura
I samarbete med Klarna erbjuder vi dig att betala med faktura eller genom delbetalning.
Fakturan skickas ut via mail i samband ditt köp. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar, medan en avbetalning görs i egen takt.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se.
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice
Klarna erbjuds inte vid köp som görs från utlandet.

- Vid uthämtning av biljetter som betalas med Klarna behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

Presentkort
Ticketmasters presentkort kan användas som betalning på ticketmaster.se, vårt contact center samt hos våra BiljettOmbud. OBS! Våra e-presentkort kan inte användas hos våra BiljettOmbud.

Presentkortet kan användas till hela köpet eller som delbetalning med bank eller kortbetalning.

Ångerrätt
Köpt biljett kan inte återlösas eller bytas mot annan biljett. Observera att biljett som betalats direkt vid bokningstillfället betraktas som köpt. Distansavtalslagen gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter.


Elektroniska kreditkort
Betalning med elektroniska kort accepteras inte vid uthämtning hos ombud eller arena. Vi är medvetna om att betalning med e-kort är ett säkert betalningssätt men eftersom vi har dessa regler vid uthämtning fungerar inte betalning med e-kort hos oss när biljetterna ska hämtas ut.
Information om detta finns i samband med val av betalningssätt på Ticketmaster.se.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Vänligen kontakta vår support om du tappat bort din biljett, så försöker vi hjälpa dig. Om biljetten blivit stulen är det viktigt att göra en polisanmälan.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

För att undvika att bokningsbekräftelsen och eBiljetten hamnat i korgen för skräppost, lägg till adressen noreply@ticketmaster.se som säker adress i ditt e-postprogram.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Powered by inbenta