Skriv din fråga här...
Söktips

Du kan använda ett eller flera ord när du söker efter ett svar. Eller ställa en hel fråga. Vi låter sedan systemet söka upp det svaret som det tror lämpar sig bäst för din fråga.

Så långt det är möjligt, försök ställa så enkla och tydliga frågor som möjligt. T ex blir det svårare för systemet att hitta ett svar om du ställer flera frågor i samma mening.

Om du inte tycker att du får ett tillräckligt bra svar på din fråga, använda då formuläret under ”Kontakta oss” så kommer vår kundservice att svara dig istället. Hoppas du får svar på din fråga!


VÄLKOMMEN! HÄR FINNS SVAREN PÅ VANLIGA FRÅGOR!

Kortbetalning

Startsidan

Regler för kortbetalning
Det kort som du använder vid betalning på ticketmaster.se måste visas upp tillsammans med din legitimation när biljetterna hämtas ut hos Biljettombud. Det innebär att du måste använda ett kort utställt i ditt namn. Antalet kortköp på ticketmaster.se är begränsat till 3 per kort och dygn.

Hämta ut förbetalda biljetter - Kortbetalning
Du måste uppge bokningsnummer samt visa upp ditt betal- kreditkort som användes vid bokningen tillsammans med din legitimation. Om kort och legitimation inte överensstämmer lämnas inte biljetterna ut. Dessa rutiner har införts för att öka säkerheten vid kortbetalning och minska kortbedrägerier över Internet. Förbetalda biljetter kan hämtas fram till evenemangsdagen.

Boka eller betala direkt
Arenan/arrangören bestämmer vilka betalnings- och leveranssätt som gäller på deras evenemang. Du får information om detta vid bokningen.

Ångerrätt
Köpt biljett kan inte återlösas eller bytas mot annan biljett. Observera att biljett som betalats direkt vid bokningstillfället betraktas som köpt. Distansavtalslagen gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter.

Boka från andra länder
Om du bor utanför Sverige kan du boka till de flesta evenemang på ticketmaster.se. Betalning görs direkt vid bokning. Om du inte kan boka till ett evenemang kontakta arenan eller vårt Contact Center +46 77 170 70 70

Kortbetalning
Säker betalning med kontokort. Dina kortuppgifter skickas i krypterad form till en speciell säkerhetsserver. Pengarna dras direkt från ditt kort när du registrerat dina kortuppgifter och fått ett bokningsnummer. Följande kort kan användas som direktbetalning över nätet:

  • Kreditkort eller Bankkort.
  • Vi tillåter kortbetalningar med VISA, Mastercard och American Express.

  • Max 3 köp per kort per 24 timmar.
     
  • Du uppger kortnummer, giltighetstid och CVV-kod. (CVV-kod är de 3 sista siffrorna på baksidan av kortet för VISA/Mastercard och 4 siffror på framsidan av kortet för AmEx.

Elektroniska kreditkort

Betalning med elektroniska bank/kreditkort accepteras inte vid uthämtning hos ombud och arena. Vi är medvetna om att betalning med e-kort är ett säkert betalningssätt men eftersom man ska visa upp kortet vid uthämtning så fungerar det inte vid uthämtning på ombud eller arena. Information om detta finns i samband med val av betalningssätt på ticketmaster.se.
Om du ändå har använt dig av betalning med elektroniskt kort, och därmed inte följt anvisningarna, återköps biljetten och biljettpriset återbetalas. Serviceavgiften återbetalas inte.

Problem med kortbetalning
Ticketmaster använder 3D Secure för kortbetalningar. Det är en säkerhetslösning som möjliggör identifiering av kortkunden och motverkar kortbedrägerier. Identifieringsmetoden kan skilja sig mellan banker. Kortkunden verifieras genom att vid betalning ange ett lösenord, annars sker koppling till din Internetbank och du måste då ha bankdosan tillgänglig.

Många arbetsplatser har brandväggar som inte tillåter uppkoppling mot vissa banktjänster.

 

 

 

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
OBS!
Ticketmaster använder 3D Secure för kortbetalningar. Det är en säkerhetslösning som möjliggör identifiering av kortkunden och motverkar kortbedrägerier. "Verified by Visa" respektive "Mastercard Secure code".
Identifieringsmetoden kan skilja sig mellan banker. Antingen verifieras kortkunden genom att vid betalning ange ett lösenord, en annan lösning kan vara att en koppling sker till kundens Internetbank. Om din bank använder den sistnämnda lösning, ber vi dig att ha bankdosan tillgänglig.

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Du kan använda upp till 4 presentkort för din bokning. 

Om presentkorten inte täcker hela beloppet kan du välja ett annat betalningssätt för det resterande beloppet. 
 
Om du har fler än 4 presentkort som önskas lösas in i samband med detta köp kontakta oss via presentkort@ticketmaster.se.
Meddela oss ditt bokningsnummer, presentkortsnummer och information om vilken bank du har och vilket bankkontonummer. Vi löser sedan vi in det belopp du har fått betala med pengar och betalar ut det till ditt konto.
 

Kortet kan endast användas för att köpa biljetter till deltagande evenemang eller andra evenemangsrelaterade produkter eller tjänster via Tickemaster i Sverige ("Ticketmaster-produkter").

Kortet kan inte användas för att köpa biljetter till evenemang som äger rum utanför Sverige.

Kortet kan inte användas för att köpa biljetter till evenemang som endast marknadsförs på ticketmaster.se men inte säljs av Ticketmaster.(Du länkas då vidare till annan leverantör).

På plastkort köpta i butik hittar du pinkoden under skraprutan på baksidan.
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Om du inte kommer vidare till betalning kan du prova att logga in på Mitt konto och skriv in ditt telefonnummer på nytt (utan bindestreck) och spara.
 
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Om du inte kan klicka på ”godkänn köp” kontrollera följande:

1. Att du har valt ett betalningssätt

2. Att du har godkänt Ticketmasters allmänna villkor

Om det står och snurrar och du inte kommer vidare när du har klickat på ”godkänn köp” gör följande:

1. Öppna en ny flik och gå in på ”mitt konto” och klicka på ”ändra profil”, skriv in telefonnumret på nytt utan streck eller mellanslag och klicka på spara.

2. Stäng ner fliken och gå in på den fliken där bokningen ligger och fullfölj bokning genom att klicka på ”godkänn köp”

 

 

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Kontrollera att ditt kort är öppet för internetköp. Det öppnar du via din internetbank.

Kontrollera också att du har tillräckligt med pengar på kortet och att du har skrivit in rätt kortuppgifter.

I annat fall hänvisar vi dig att kontakta din bank.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Mobilanpassad eBiljett
1. Välj eBiljett som leveranssätt när du bokar dina biljetter. 

2. Vi skickar biljetten till din e-post som en PDF ifall du ändå skulle vilja skriva ut den.

3. Gå in på Mitt Konto med din mobiltelefon, öppna biljetten och spara den sedan på din telefon.

4. Lättaste sättet att hitta din biljett senare är att spara ner den i appen iBooks eller Adobe Acrobat. Du kan också ta en skärmdump av biljetten och spara i dina bilder på telefonen.

5. Ta med och visa upp din biljett på evenemanget.
Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Betalning via internetbank

Som kund i någon av följande banker och med deras internettjänster kan du betala direkt via din bank: 
- SEB
- Swedbank
- Nordea (Solo)
- Handelsbanken

- Vid uthämtning av biljetter som är förbetalda via bank behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

- De förbetalda biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen hos något av våra Biljettombud eller i vissa fall arenan.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Här hittar du svar på eventuella frågor om våra olika betalningssätt, ångerrätt samt hur man hämtar ut förbetalda biljetter. Hittar du ändå inte svar på dina frågor tveka inte att kontakta oss.
Instruktioner om hur du betalar samt leveranssätt finns beskrivet på respektive evenemang vid bokningen.

Kortbetalning
Betala säkert med kontokort. Dina kortuppgifter skickas i krypterad form till en säkerhetsserver. Pengarna dras direkt från ditt kort när du registrerat dina kortuppgifter och fått ett bokningsnummer. Följande kort kan användas:

- Kreditkort eller Bankkort
- VISA och Mastercard
- American Express

Du uppger kortnummer, giltighetstid och CVC/CVV-kod.

- Antalet kortköp på Ticketmaster.se är begränsat till 3 köp per kort under 24 timmar.

- Kortet som används vid köp ska tillsammans med din legitimation och bokningsnummer visas när biljetterna hämtas ut hos våra BiljettOmbud eller i vissa fall arenan.

- Namn på kortet samt legitimation måste överensstämma annars lämnas inte biljetterna ut. Detta för att öka säkerheten vid kortbetalning och minska kortbedrägerier över internet.

-Biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen.

Bankbetalning
Som kund i någon av följande banker och med deras internettjänster kan du betala direkt via din bank:
- SEB
- Swedbank
- Nordea (Solo)
- Handelsbanken

- Vid uthämtning av biljetter som är förbetalda via bank behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

- De förbetalda biljetterna kan hämtas fram till evenemangsdagen hos något av våra BiljettOmbud eller i vissa fall arenan.

Klarna- betala med faktura
I samarbete med Klarna erbjuder vi dig att betala med faktura eller genom delbetalning.
Fakturan skickas ut via mail i samband ditt köp. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar, medan en avbetalning görs i egen takt.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se.
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice
Klarna erbjuds inte vid köp som görs från utlandet.

- Vid uthämtning av biljetter som betalas med Klarna behöver du uppge bokningsnummer samt pinkoden du fick vid bokningen.

Presentkort
Ticketmasters presentkort kan användas som betalning på ticketmaster.se, vårt contact center samt hos våra BiljettOmbud. OBS! Våra e-presentkort kan inte användas hos våra BiljettOmbud.

Presentkortet kan användas till hela köpet eller som delbetalning med bank eller kortbetalning.

Ångerrätt
Köpt biljett kan inte återlösas eller bytas mot annan biljett. Observera att biljett som betalats direkt vid bokningstillfället betraktas som köpt. Distansavtalslagen gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter.


Elektroniska kreditkort
Betalning med elektroniska kort accepteras inte vid uthämtning hos ombud eller arena. Vi är medvetna om att betalning med e-kort är ett säkert betalningssätt men eftersom vi har dessa regler vid uthämtning fungerar inte betalning med e-kort hos oss när biljetterna ska hämtas ut.
Information om detta finns i samband med val av betalningssätt på Ticketmaster.se.

 

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!

Om du inte kan se biljetterna under Mina biljetter på Mitt konto på ticketmaster.se så har köpet inte fullföljts.

Bankbetalningar kan ibland ta upp till 2 timmar innan de går igenom.

Fick du svar på din fråga?
Om du inte fick ett bra svar på din förfrågan, klicka här: Kontakta oss.
Ge oss gärna din feedback. Tusen tack på förhand!
Powered by inbenta